Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram Threads
    OKUJ.CZ
    • Hry
    • Technologie
    • Filmy a seriály
    Facebook X (Twitter) Instagram Threads
    OKUJ.CZ
    Home»Hry»PlayStation a jeho velký live-service experiment: lekce za miliardy
    Hry

    PlayStation a jeho velký live-service experiment: lekce za miliardy

    RedakceRedakce25. 8. 2025Žádné komentáře3 minuty čtení
    Concord / Sony
    Sdílej
    Facebook Twitter Threads WhatsApp

    Sony se poslední roky snaží narvat nohu do dveří, které už dávno okupuje konkurence. Řeč je o live-service hrách – tedy online titulech, které se mají hrát roky, pravidelně dostávat updaty a hlavně udržovat hráče přilepené k obrazovce i peněžence. Jenže zatím to nevypadá moc růžově.

    První velká sázka, Concord, skončila fiaskem. Osm let vývoje, hromada peněz a nadějí… a výsledek? Hra vydržela online pouhé dva týdny, než Sony zatáhlo kabel ze zásuvky. A aby toho nebylo málo, studio Firewalk šlo okamžitě k zemi. Přitom technicky šlo o dobře odladěnou střílečku – ale v žánru, kde kralují zadarmo dostupné hity jako Fortnite, Apex nebo Valorant, prostě placený a nijak výrazný titul neměl šanci.

    „Selhání jsou dobrá,“ tvrdí šéf PlayStationu

    Do celé věci se teď pustil Herman Hulst, šéf PlayStation Studios, který se rozpovídal pro Financial Times. Podle něj byla katastrofa jménem Concord vlastně přínosná:

    • „Každé selhání má výhodu v tom, že lidé teď chápou, jak moc je důležité časté a důkladné testování,“ vysvětlil.
    • Dodal taky, že od týmů nechce, aby hrály na jistotu – ale pokud už mají selhat, tak radši rychle a levně, než po osmi letech vývoje.

    Což je trochu ironie, když právě Concord stál Sony spoustu času i peněz.

    Co bude dál? Marathon a další sázky

    Sony se ale nevzdává. Další velkou live-service kartou má být Marathon od Bungie (tvůrců Destiny a původního Halo). Jenže i tam se šušká, že vývoj není zrovna hladký. Na seznamu přitom toho mají ve společnosti více.

    Problém je, že live-service hry nejsou jen o tom hru vydat. Musí se udržovat roky, přidávat obsah, pracovat s komunitou a mít dlouhodobý plán. To je úplně jiná disciplína, než v čem Sony dosud excelovalo – tedy ve velkých, příběhových singleplayerovkách jako The Last of Us, God of War nebo Horizon.

    Proč na tom Sony tolik lpí?

    Jednoduše – peníze. Jednorázové hry se prodají, udělají zisk a je hotovo (plus nějaké to DLC). Live-service model slibuje pravidelný tok příjmů díky mikrotransakcím, battle passům nebo kosmetickým doplňkům. Jenže vstoupit do prostoru, kde už pevně stojí giganti jako Riot, Epic nebo Activision, je sakra těžký úkol.

    Hulst k tomu ale říká: „Není důležité, kolik těch live-service her vydáme. Důležité je, abychom měli pestrou nabídku zážitků a budovali komunity.“

    Budoucnost PlayStationu: rozkročená mezi dvěma světy

    Zdá se tedy, že Sony bude dál balancovat mezi velkými příběhovými peckami (které jsou stále jejich doménou) a snahou ukousnout si kousek koláče na poli online titulů. Otázkou je, jestli jim hráči tuhle dvojkolejnost odpustí – a jestli se jim vůbec podaří vytvořit hru, která přežije déle než pár týdnů. Zatím se to povedlo jen u Helldivers 2, což ale není titul přímo od PlayStation Studios.

    Concord live-service multiplayer online hry PlayStation Sony
    Sleduj nás na Google News
    Sdílej Facebook Twitter Threads WhatsApp
    Previous ArticleWednesday láme rekordy i po třech letech čekání. Netflix má znovu trefu do černého
    Next Article Hideo Kojima slaví 62 let. Tvůrce Metal Gearu prý zpomalí, ale tvořit bude, dokud bude dýchat

    Přečtěte si ještě

    Dying Light: The Beast ukáže své drápy jen na silných PC. Techland odhalil požadavky

    Borderlands 4 neskončí po vydání. Gearbox chystá hromadu obsahu zdarma i placených DLC

    Saints Row reboot mohl vypadat úplně jinak. Původně měl být přímým pokračováním trojky

    Rayman slaví 30 let! Ubisoft potvrdil, že se chystá nová hra, ale bude to ještě na dlouho

    Tim Sweeney: Problémy s Unreal Engine 5? To je hlavně chyba vývojářů

    PlayStation Plus v září 2025: Stardew Valley a další pecky zdarma

    Přidej se do diskuze Zrušit odpověď

    Nejnovější zprávy

    Dying Light: The Beast ukáže své drápy jen na silných PC. Techland odhalil požadavky

    2. 9. 2025

    Call of Duty míří do kin! Paramount chystá filmovou adaptaci slavné střílečky

    2. 9. 2025

    Borderlands 4 neskončí po vydání. Gearbox chystá hromadu obsahu zdarma i placených DLC

    2. 9. 2025

    Saints Row reboot mohl vypadat úplně jinak. Původně měl být přímým pokračováním trojky

    2. 9. 2025

    Rayman slaví 30 let! Ubisoft potvrdil, že se chystá nová hra, ale bude to ještě na dlouho

    2. 9. 2025

    Tim Sweeney: Problémy s Unreal Engine 5? To je hlavně chyba vývojářů

    27. 8. 2025

    PlayStation Plus v září 2025: Stardew Valley a další pecky zdarma

    27. 8. 2025

    PlayStation 5 znovu zdražuje. Tentokrát v USA. A prý to ještě neskončilo

    27. 8. 2025

    K-popové lovkyně démonů trhají rekordy. Nejpopulárnější film Netflixu všech dob!

    27. 8. 2025

    Hollow Knight: Silksong má konečně datum vydání. Fanoušci šílí, rekordy padají a Team Cherry myslí i na DLC

    25. 8. 2025
    Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest Threads RSS
    • Hry
    • Filmy a seriály
    • Technologie

    Okuj.cz je český magazín zaměřený na hry pro PC, PlayStation 5, Xbox Series X/S, PS4, Xbox One, Nintendo Switch a Nintendo Switch 2. Kromě her se věnujeme také filmům, seriálům a technologiím – od procesorů až po grafické karty. Každý den vám přinášíme ty nejčerstvější novinky ze světa videoher, zábavy a moderních technologií.

    © 2025 Okuj.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.