Zdá se, že Electronic Arts má s jednou ze svých největších značek hodně ambiciózní plán. Podle analytika Michaela Pachtera, který mluvil s šéfem značky Byronem Beedeem (mimochodem veteránem z týmu Call of Duty), se EA chystá udělat z Battlefieldu něco jako „druhé CoD“. Tedy sérii, která bude vycházet každý rok.
Battlefield 6 už má datum
První na řadě je Battlefield 6, který dorazí 10. října 2025 na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Tentokrát na něm makají hned čtyři studia najednou – DICE, Criterion, Motive a Ripple Effect. EA tím chce zajistit, aby nový díl nebyl jen dalším recyklátem, ale pořádně našlapanou střílečkou, která ukáže, že série má pořád co nabídnout.
DICE, hlavní tvůrci Battlefieldu, mají za sebou už víc než 20 let práce na sérii. Švédské studio se proslavilo už v roce 2002, kdy vydalo první Battlefield 1942 – a od té doby patří k synonymům pro velkolepé online bitvy s tanky, letadly a desítkami hráčů na mapě.


EA chce jít cestou Activisionu
Plán je jasný: podobně jako Activision u Call of Duty, i EA by chtělo, aby na sérii pracovalo několik studií současně v tříletém cyklu. Každý rok by tak vyšla nová hra od jiného týmu. Zní to efektivně, ale realita může být trochu tvrdší.
Call of Duty si sice udržuje stabilní prodeje, ale i tam už roky slyšíme stížnosti na recyklaci obsahu a únavu hráčů. U Battlefieldu by to mohlo být ještě horší – poslední díly série (hlavně Battlefield 2042) totiž dostaly od hráčů pořádně na frak za technické problémy a polovičatý obsah.
Hráči nejsou nadšení
Reakce komunity jsou proto dost skeptické:
- „Kvalita nad kvantitou. Radši hru jednou za 3 roky, ale pořádně hotovou.“
- „Nejhorší nápad na světě.“
- „Když ani dva roky po vydání nemáte hru vyladěnou, tak proč by měl vycházet díl každý rok?“
A těžko se jim divit. Battlefield je série, která vždycky stavěla na rozsáhlých mapách, destrukci a realistickém pojetí boje. To všechno vyžaduje čas – a rok na vývoj je prostě málo.
Riziko vs. příležitost
Na druhou stranu, pokud by EA dokázalo model více studií udržet a každý tým by dostal dost prostoru, nemuselo by to být úplně špatně. Call of Duty taky roky fungovalo právě díky střídání Infinity Ward, Treyarch a Sledgehammer Games.
Battlefield má navíc stále silné jméno – když se podíváme zpět na legendární díly jako Bad Company 2, Battlefield 3 nebo Battlefield 1, je jasné, že série pořád má potenciál oslovit miliony hráčů.
Co nás čeká dál?
Oficiálně zatím EA svůj nový plán nepotvrdilo, takže jde spíš o zákulisní info a spekulace. Jisté ale je, že budoucnost Battlefieldu se bude rozhodovat právě u Battlefieldu 6. Pokud se povede, EA získá silný argument pro to, aby značku tlačilo dopředu každoročním tempem. Pokud ne… možná se Battlefield zařadí po bok dalších sérií, které to s „kopírováním konkurence“ přehnaly.
Otázka je jednoduchá: potřebujeme opravdu Battlefield každý rok? Nebo by sérii víc slušila trpělivost a péče, která jí v posledních letech dost chyběla?