Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram Threads
    OKUJ.CZ
    • Hry
    • Technologie
    • Filmy a seriály
    Facebook X (Twitter) Instagram Threads
    OKUJ.CZ
    Home»Hry»Battlefield chce být nový Call of Duty. Ale je to dobrý nápad?
    Hry

    Battlefield chce být nový Call of Duty. Ale je to dobrý nápad?

    RedakceRedakce18. 8. 2025Žádné komentáře3 minuty čtení
    Battlefield 6 / Electronic Arts
    Sdílej
    Facebook Twitter Threads WhatsApp

    Zdá se, že Electronic Arts má s jednou ze svých největších značek hodně ambiciózní plán. Podle analytika Michaela Pachtera, který mluvil s šéfem značky Byronem Beedeem (mimochodem veteránem z týmu Call of Duty), se EA chystá udělat z Battlefieldu něco jako „druhé CoD“. Tedy sérii, která bude vycházet každý rok.

    Battlefield 6 už má datum

    První na řadě je Battlefield 6, který dorazí 10. října 2025 na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Tentokrát na něm makají hned čtyři studia najednou – DICE, Criterion, Motive a Ripple Effect. EA tím chce zajistit, aby nový díl nebyl jen dalším recyklátem, ale pořádně našlapanou střílečkou, která ukáže, že série má pořád co nabídnout.

    DICE, hlavní tvůrci Battlefieldu, mají za sebou už víc než 20 let práce na sérii. Švédské studio se proslavilo už v roce 2002, kdy vydalo první Battlefield 1942 – a od té doby patří k synonymům pro velkolepé online bitvy s tanky, letadly a desítkami hráčů na mapě.

    Battlefield 6 / Electronic Arts
    Battlefield 6 / Electronic Arts

    EA chce jít cestou Activisionu

    Plán je jasný: podobně jako Activision u Call of Duty, i EA by chtělo, aby na sérii pracovalo několik studií současně v tříletém cyklu. Každý rok by tak vyšla nová hra od jiného týmu. Zní to efektivně, ale realita může být trochu tvrdší.

    Call of Duty si sice udržuje stabilní prodeje, ale i tam už roky slyšíme stížnosti na recyklaci obsahu a únavu hráčů. U Battlefieldu by to mohlo být ještě horší – poslední díly série (hlavně Battlefield 2042) totiž dostaly od hráčů pořádně na frak za technické problémy a polovičatý obsah.

    Hráči nejsou nadšení

    Reakce komunity jsou proto dost skeptické:

    • „Kvalita nad kvantitou. Radši hru jednou za 3 roky, ale pořádně hotovou.“
    • „Nejhorší nápad na světě.“
    • „Když ani dva roky po vydání nemáte hru vyladěnou, tak proč by měl vycházet díl každý rok?“

    A těžko se jim divit. Battlefield je série, která vždycky stavěla na rozsáhlých mapách, destrukci a realistickém pojetí boje. To všechno vyžaduje čas – a rok na vývoj je prostě málo.

    Riziko vs. příležitost

    Na druhou stranu, pokud by EA dokázalo model více studií udržet a každý tým by dostal dost prostoru, nemuselo by to být úplně špatně. Call of Duty taky roky fungovalo právě díky střídání Infinity Ward, Treyarch a Sledgehammer Games.

    Battlefield má navíc stále silné jméno – když se podíváme zpět na legendární díly jako Bad Company 2, Battlefield 3 nebo Battlefield 1, je jasné, že série pořád má potenciál oslovit miliony hráčů.

    Co nás čeká dál?

    Oficiálně zatím EA svůj nový plán nepotvrdilo, takže jde spíš o zákulisní info a spekulace. Jisté ale je, že budoucnost Battlefieldu se bude rozhodovat právě u Battlefieldu 6. Pokud se povede, EA získá silný argument pro to, aby značku tlačilo dopředu každoročním tempem. Pokud ne… možná se Battlefield zařadí po bok dalších sérií, které to s „kopírováním konkurence“ přehnaly.


    Otázka je jednoduchá: potřebujeme opravdu Battlefield každý rok? Nebo by sérii víc slušila trpělivost a péče, která jí v posledních letech dost chyběla?

    Battlefield Battlefield 6 Call of Duty Electronic Arts PC PlayStation střílečka Xbox
    Sleduj nás na Google News
    Sdílej Facebook Twitter Threads WhatsApp
    Previous Article„Zapomeňme na grafiku, konzole musí být levnější a jednodušší,“ vzkazuje bývalý šéf PlayStationu
    Next Article Wednesday láme rekordy i po třech letech čekání. Netflix má znovu trefu do černého

    Přečtěte si ještě

    Dying Light: The Beast ukáže své drápy jen na silných PC. Techland odhalil požadavky

    Call of Duty míří do kin! Paramount chystá filmovou adaptaci slavné střílečky

    Borderlands 4 neskončí po vydání. Gearbox chystá hromadu obsahu zdarma i placených DLC

    Saints Row reboot mohl vypadat úplně jinak. Původně měl být přímým pokračováním trojky

    Rayman slaví 30 let! Ubisoft potvrdil, že se chystá nová hra, ale bude to ještě na dlouho

    Tim Sweeney: Problémy s Unreal Engine 5? To je hlavně chyba vývojářů

    Přidej se do diskuze Zrušit odpověď

    Nejnovější zprávy

    Dying Light: The Beast ukáže své drápy jen na silných PC. Techland odhalil požadavky

    2. 9. 2025

    Call of Duty míří do kin! Paramount chystá filmovou adaptaci slavné střílečky

    2. 9. 2025

    Borderlands 4 neskončí po vydání. Gearbox chystá hromadu obsahu zdarma i placených DLC

    2. 9. 2025

    Saints Row reboot mohl vypadat úplně jinak. Původně měl být přímým pokračováním trojky

    2. 9. 2025

    Rayman slaví 30 let! Ubisoft potvrdil, že se chystá nová hra, ale bude to ještě na dlouho

    2. 9. 2025

    Tim Sweeney: Problémy s Unreal Engine 5? To je hlavně chyba vývojářů

    27. 8. 2025

    PlayStation Plus v září 2025: Stardew Valley a další pecky zdarma

    27. 8. 2025

    PlayStation 5 znovu zdražuje. Tentokrát v USA. A prý to ještě neskončilo

    27. 8. 2025

    K-popové lovkyně démonů trhají rekordy. Nejpopulárnější film Netflixu všech dob!

    27. 8. 2025

    Hollow Knight: Silksong má konečně datum vydání. Fanoušci šílí, rekordy padají a Team Cherry myslí i na DLC

    25. 8. 2025
    Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest Threads RSS
    • Hry
    • Filmy a seriály
    • Technologie

    Okuj.cz je český magazín zaměřený na hry pro PC, PlayStation 5, Xbox Series X/S, PS4, Xbox One, Nintendo Switch a Nintendo Switch 2. Kromě her se věnujeme také filmům, seriálům a technologiím – od procesorů až po grafické karty. Každý den vám přinášíme ty nejčerstvější novinky ze světa videoher, zábavy a moderních technologií.

    © 2025 Okuj.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.