Ubisoft má za sebou horké období – a ne zrovna kvůli žhavé novince. Na setkání s investory prezident firmy Yves Guillemot otevřeně přiznal, že Star Wars: Outlaws nenaplnilo očekávání, ale zároveň hájí samotnou hru. Dle jeho slov za neúspěchem nestojí jen technické problémy, ale hlavně špatné načasování a „únava značky“ Star Wars.
Outlaws to měla těžké už při startu
Outlaws, které měly být první plně otevřenou Star Wars hrou, vyšly s velkým očekáváním. Příběh neznámé pašeračky Kayi Vess v kriminálním podsvětí galaxie zněl slibně. Ale realita byla jinde – technické chyby, slabší AI, generické mise a relativně krátká herní doba.
Ubisoft rychle vydal patche a část problémů opravil. Jenže škody už byly napáchané. Hra si během prvního měsíce odnesla pouze jeden milion prodaných kopií – což je na tak silnou značku a AAA titul od Ubisoftu velké zklamání.




Je značka Star Wars opravdu „slabá“?
Ubisoft tvrdí, že Star Wars není zrovna ve formě. Ale tohle tvrzení trochu drhne, když si uvědomíme, že:
- V roce 2023 vyšel Star Wars Jedi: Survivor, který se prodával skvěle.
- Starší Battlefront II si prošel vlastní krizí, ale nakonec si našel loajální komunitu.
- Na Disney+ mezitím běží seriály jako Andor, The Mandalorian nebo Ahsoka.
Problém možná není značka jako taková, ale spíš její přesycenost a nevyrovnaná kvalita napříč médii. A když hráči dostanou „jen další hru se značkou Star Wars“, nestačí to.
Ubisoft pod palbou hráčů
Další část prezentace pro investory se týkala narůstající online kritiky. Guillemot upozornil, že internetové kampaně (často organizované a velmi hlasité) se mohou snadno obrátit proti konkrétní hře, vývojářům nebo celé značce.
Zmínil, že se v poslední době objevuje víc ideologické nebo kulturní kritiky, než dřív – někdy na úkor samotné hratelnosti. To se týká i nedávného Assassin’s Creed: Shadows, kde se kontroverze točila kolem hlavní postavy černého samuraje Yasukeho. Stejně tak i Outlaws schytávaly poznámky za reprezentaci, genderové rovnosti a další témata.
The Sands of Time už za rohem?
Když už Ubisoft přiznává neúspěchy, snaží se zároveň hráčům nabídnout něco, na co se mohou těšit. Remake Prince of Persia: The Sands of Time, oznámený už v roce 2020 (!), má být konečně „velmi blízko“. Přesné datum sice nepadlo, ale víme, že hra vyjde ještě před připravovaným remakem Splinter Cellu.
A to je dobrá zpráva – hlavně pro fanoušky klasiky. Oba projekty jsou dlouho ve vývoji a hráči už začínali ztrácet trpělivost. Ubisoft slibuje, že půjde o věrné, ale modernizované verze ikonických her. Držme palce.
