Studio Sucker Punch se po několika letech ticha opět vrací do samurajského světa – a tentokrát přitvrzuje. Ghost of Yōtei, duchovní nástupce legendární Ghost of Tsushima, se připomněl 20minutovým gameplayem během nového State of Play. A je to pořádná jízda – od tichého plížení přes brutální souboje až po malování krajinek nebo hazardní minihry.
Datum vydání je stanoveno na 2. října 2025 (s českými titulky) a hru si zahrajeme exkluzivně na PS5 – včetně několika limitovaných edic konzole i ovladače. Později se dá očekávat také vydání na PC, podobně jako tomu bylo u předchozího dílu.
Pomsta jménem Atsu
Hlavní hrdinkou Ghost of Yōtei je Atsu, žena pronásledovaná vlastní minulostí i legendami. Místní věří, že je Onryō – duchem naplněným vztekem, toužícím po pomstě. A přesně to je i její cíl: najít a zlikvidovat Šestku Yōtei, skupinu zodpovědnou za masakr její rodiny.
Hra se odehrává na japonském ostrově Ezo (dnešní Hokkaidó) a kromě temné atmosféry přináší i novinku: přepínání mezi současností a minulostí během důležitých příběhových momentů.
Svoboda a ticho – dokud nezačneš řvát
Stejně jako Ghost of Tsushima, i Yōtei klade důraz na volnost hráče. Systém karet ti umožní formovat herní zážitek podle sebe – chceš raději stealth, akci, nebo se ponořit do příběhu? Karty ovlivní třeba i styl výslechu nepřátel nebo vývoj vedlejších misí.
Vedle klasických soubojů se dočkáme i menších aktivit:
- malování krajin
- sekání bambusů
- minihry (pravděpodobně hazardní)
A návrat hlásí i oblíbené věci jako podmuchy větru místo mapy a platformové pasáže s hákem.

Souboj jako umění… a přežití
V boji nebudeš hrát podle pravidel. Atsu není ani samuraj, ani ninja – prostě přeživší. Využívá špinavé triky, oslepující prášky a bomby.
Na výběr máš opravdu bohatý arzenál:
- katana, dvojice mečů, vélký odachi, vlečná zbraň kusarigama, kopí
- luky, pistole, kunai
- zvířecí parťáci – potvrzený je vlk, ale také nosič chaosu jménem medvěd
Během hraní můžeš rozbít tábor, uvařit si jídlo, zahrát na nástroj a pokecat se společníky. Pro správu vztahů slouží i nová karta zvaná Wataha.
Filmová jízda na tři způsoby
Hra nabídne hned několik vizuálních režimů:
- Kurosawa Mode – černobílý obraz a filmové zrno
- Miike Mode – surovější záběry, víc krve a špíny
- Watanabe Mode – lo-fi soundtrack pro pohodové bloumání světem
Nechybí ani japonský dabing s lipsyncem (tedy animací úst podle jazyka), a také rozšířený foto režim, který ti umožní zaznamenat každou kapičku krve nebo západ slunce nad horami.

Kdo za tím stojí?
Studio Sucker Punch Productions, které stojí i za sérií inFamous, si udělalo jméno hlavně díky první Ghost of Tsushima z roku 2020. Ta se stala hitem s více než 13 miliony prodaných kopií a nadchla hráče i kritiky. Vývojáři vsadili na kombinaci estetiky, příběhu a plynulého soubojového systému, a podobnou filozofii teď aplikují i na novou značku.
Ghost of Yōtei je ale temnější, syrovější a víc „osobní“.
Limitované PS5 edice a ovladače
Sony si pro nás připravilo ještě něco navíc – speciální edici konzole PS5 s motivy z Ghost of Yōtei, a k tomu odpovídající DualSense ovladač. Ideální pro ty, co chtějí jít do boje stylově.